Sunday 9 December 2012

SCHOOL PART 1

Apa makna sekolah pada saya?

Pada saya sekolah tu macam rumah kedua kita ,yang menjadi tempat kita memperoleh ilmu pengetahuan am ataupon yang bkan am.

Saya nak cite lah pengalaman saya waktu sekolah menegah dulu,bagi saya banyak onak dan duri (ceh puitis sgt ).Waktu hari pertama masuk  form 1 mmg detik paling getirlah bagi saya sebab kena cari kawan baru ,kena adapt ngan suasana sekolah baru yang sgt asing bagi sya.
Mmg susah nak cari kawan baru sebab saya bukan seorang yang friendly bila jumpa org.saya mmg susah nak tegur orang yang saya tak kenal . So, waktu rehat pon sorang-sorang masa bulan pertama sekolah mmg sedih gilerlah macm terpinggir sangat....Then after that ,saya cuba ubah sikap saya untuk lebih ramah -tamah dengan orang sekeliling...Well,i banyak kawan gaklah hee

Saat paling benci waktu 4 bulan pertama sekolah mesti ada latihan sukan dan balik sekolah pukul lima petang.....(dah abis sekolah rindu detik tu)
Latihan sukan 2 minggu pertama ada rentas desa.....penat giler sampai kaki kejang sangat...
 sebelum rentas desa kena buat enaman poco-poco lepas makan ditambahkan dengan panas terik yang paling best muka saya mmg sunburn giler asyik kena ejek ngan family and relatives...

                                                                                                                   part 2 to be continued.........

No comments:

Post a Comment